SINDICATS MISSATGES LA ROMÀNICA

SINDICATS MISSATGES LA ROMÀNICA
Des de sempre l'institut ha anat rebent informació diversa dels sindicats, però en les últimes setmanes s'ha incrementat exponencialment aquesta informació.
Per evitar-vos la recepció de tots aquests correus, s'ha creat la següent pàgina web:
on anireu trobant tots els correus que es reben a la bústia del nostre institut.
L'únic inconvenient d'aquesta pàgina és que no apareixen els documents adjunts que es reben amb el missatge. És per això que, si voleu accedir al missatge original i així poder descarregar els documents adjunts, us passem el correu electrònic on es van acumulant tots els missatges que apareixen a la web que us he facilitat.
Si accediu a aquest compte teniu present:
- No canvieu la contrasenya d'accès, ja que ningú més podria accedir a aquest compte.
- No esborreu cap dels missatges.
- No modifiqueu la configuració del compte.
- No envieu cap missatge a aquesta direcció, ja que tots els missatges que es reben, es publicaran automàticament.
El nom d'usuari i la contrassenya la trobareu al mail del Coordinador pedagògic del dia 6 de febrer de 2012.

divendres, 17 de febrer del 2012

JORNADA CONTINUADA - FETE UGT

FETE-UGT torna a reivindicar (veure Butlletí nº 401- maig del 2011-) el debat sobre el temps escolar
i planteja que els centres tinguin el dret a decidir la possibilitat d’una organització horària segons
les seves necessitats socials i les seves particularitats dintre del marc de la LEC i del Decret
l’Autonomia de Centre.
En aquesta línia FETE UGT ha decidit:
■ Lliurar un escrit al Departament d’Ensenyament, sol·licitant que s’accepti la decisió
dels membres de la comunitat educativa d’un centre (pares i professorat) que han
optat per aplicar la jornada continuada en el seu centre.
■ Sol·licitar una entrevista amb la Consellera per tractar aquest tema.
■ Obrir un espai de consulta i debat a la nostra web (www.ugteducacio.cat) per:
► Establir una comunicació directa amb tots els centres que hagin aprovat en
claustre la jornada continuada perquè ens ho comuniquin i entre tots poder
fer més força de cara a una reclamació.
► Mantenir un feed-back viu i poder assessorar els centres que ho necessitin,
amb la possibilitat de fer assembles informatives al mateix centre.

L’experimentació de la jornada continuada/compactada en centres públics a Catalunya ens brinda
l’oportunitat de valorar l’impacte d’aquests centres pilots en relació a: la millora del rendiment acadèmic,
la millora del clima escolar, la coordinació dels serveis comarcals, les despeses energètiques
de funcionament dels centres, el temps per a la preparació del professorat, la millora de la conciliació
de la vida personal i familiar, el temps suficient per a la realització d’activitats extraescolars...
La supressió de la sisena hora en la majoria de centres de Primària permet allargar l’horari del
matí amb els avantatges de la implantació d’aquesta jornada; el Departament d’Ensenyament ha
de facilitar el debat als centres i acceptar la seva implantació per al curs vinent als centres que ho
decideixin.

La jornada continuada racionalitza els horaris i la tasca
docent del professorat i l’alumnat. A la vegada, també:
► Facilita la conciliació de la vida laboral i personal. Conciliar no és treballar menys

sinó millor, amb una organització del treball que beneficia tots els implicats.

► Permet uns àpats més tranquils, amb la possibilitat d’un descans posterior i una disminució
de l’estrès que pateixen els nostres infants i joves.
► Facilita la relació i comunicació famíliar, que és clau en la transmissió de valors de
pares a fills. Infants i joves necessiten temps per jugar, relacionar-se, estudiar, parlar...
amb amics i companys i amb la seva família.
► Afavoreix una racionalització de l’horari amb l’organització d’activitats lúdiques i acadèmiques
i personals després d’un període de descans.
► Millora el rendiment intel·lectual i redueix el fracàs escolar.
► Disminueix la despesa i s’aprofiten els espais del centre a la tarda.
► Racionalitza els horaris del professorat, redueix les peticions de reducció de jornada.
► Permet una millor coordinació dels professionals de l’educació dintre i fora del centre.
► Facilita al professorat la preparació, actualització i formació.
► No suposa una disminució de les hores de professorat.

Parlar del temps escolar és parlar dels horaris dels alumnes; dels horaris dels professionals; de la
distribució horària de la formació curricular i extracurricular; de la participació i implicació de l’entorn
i les institucions en l’educació; de la conciliació entre la vida personal, laboral i familiar en la seva
diversitat; de la capacitat de la comunitat educativa per decidir el seu projecte educatiu.

NO ABAIXEM LA GUÀRDIA,
NECESSITEM LA VOSTRA AJUDA
PLANTA CARA!
LLUITEM PER LA JORNADA CONTINUADA
A PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada