FETE-UGT torna a reivindicar (veure Butlletí nº 401- maig del 2011-) el debat sobre el temps escolar
i planteja que els centres tinguin el dret a decidir la possibilitat d’una organització horària segons
les seves necessitats socials i les seves particularitats dintre del marc de la LEC i del Decret
l’Autonomia de Centre.
En aquesta línia FETE UGT ha decidit:
■ Lliurar un escrit al Departament d’Ensenyament, sol·licitant que s’accepti la decisió
dels membres de la comunitat educativa d’un centre (pares i professorat) que han
optat per aplicar la jornada continuada en el seu centre.
■ Sol·licitar una entrevista amb la Consellera per tractar aquest tema.
■ Obrir un espai de consulta i debat a la nostra web (www.ugteducacio.cat) per:
► Establir una comunicació directa amb tots els centres que hagin aprovat en
claustre la jornada continuada perquè ens ho comuniquin i entre tots poder
fer més força de cara a una reclamació.
► Mantenir un feed-back viu i poder assessorar els centres que ho necessitin,
amb la possibilitat de fer assembles informatives al mateix centre.
L’experimentació de la jornada continuada/compactada en centres públics a Catalunya ens brinda
l’oportunitat de valorar l’impacte d’aquests centres pilots en relació a: la millora del rendiment acadèmic,
la millora del clima escolar, la coordinació dels serveis comarcals, les despeses energètiques
de funcionament dels centres, el temps per a la preparació del professorat, la millora de la conciliació
de la vida personal i familiar, el temps suficient per a la realització d’activitats extraescolars...
La supressió de la sisena hora en la majoria de centres de Primària permet allargar l’horari del
matí amb els avantatges de la implantació d’aquesta jornada; el Departament d’Ensenyament ha
de facilitar el debat als centres i acceptar la seva implantació per al curs vinent als centres que ho
decideixin.
La jornada continuada racionalitza els horaris i la tasca
docent del professorat i l’alumnat. A la vegada, també:
► Facilita la conciliació de la vida laboral i personal. Conciliar no és treballar menys
sinó millor, amb una organització del treball que beneficia tots els implicats.
► Permet uns àpats més tranquils, amb la possibilitat d’un descans posterior i una disminució
de l’estrès que pateixen els nostres infants i joves.
► Facilita la relació i comunicació famíliar, que és clau en la transmissió de valors de
pares a fills. Infants i joves necessiten temps per jugar, relacionar-se, estudiar, parlar...
amb amics i companys i amb la seva família.
► Afavoreix una racionalització de l’horari amb l’organització d’activitats lúdiques i acadèmiques
i personals després d’un període de descans.
► Millora el rendiment intel·lectual i redueix el fracàs escolar.
► Disminueix la despesa i s’aprofiten els espais del centre a la tarda.
► Racionalitza els horaris del professorat, redueix les peticions de reducció de jornada.
► Permet una millor coordinació dels professionals de l’educació dintre i fora del centre.
► Facilita al professorat la preparació, actualització i formació.
► No suposa una disminució de les hores de professorat.
Parlar del temps escolar és parlar dels horaris dels alumnes; dels horaris dels professionals; de la
distribució horària de la formació curricular i extracurricular; de la participació i implicació de l’entorn
i les institucions en l’educació; de la conciliació entre la vida personal, laboral i familiar en la seva
diversitat; de la capacitat de la comunitat educativa per decidir el seu projecte educatiu.
NO ABAIXEM LA GUÀRDIA,
NECESSITEM LA VOSTRA AJUDA
PLANTA CARA!
LLUITEM PER LA JORNADA CONTINUADA
A PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada